Disse ølmerkene er kåret til verdens mest verdifulle

Corona rangerer høyest i Kantars årlige rangering av verdens mest verdifulle ølmerker. 
Kantar har rangert verdens mest verdifulle ølmerker, og i år har Corona overtatt Budweisers topplassering. | Foto: Budweier Brewing Group UK&I
Kantar har rangert verdens mest verdifulle ølmerker, og i år har Corona overtatt Budweisers topplassering. | Foto: Budweier Brewing Group UK&I

Øl-kategorien har hatt en vekst på 5 prosent i 2023, mens vin og sprit-kategoriene har gått ned i verdi, skriver BeverageDaily.

Corona er verdens mest verdifulle merkevare innen øl-kategorien, ifølge Kantars ferske rangering. Det meksikanske ølet har med det tatt over Budweisers tidligere topplassering. 

Budweiser er fremdeles et populært ølmerke og sikrer seg andreplassen, mens Heineken ligger på 3. plass. 

Ifølge BeverageDaily vil Coronas alkoholfrie variant trolig ha en nøkkelrolle i merkevarens vekst.

- Corona Cero ble lansert i 2022 og doblet volumet allerede i 2023. Det var det raskest voksende merket i alkoholkategorien i Storbritannia, skriver de.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også