Ringnes inngår samarbeid med Redningsselskapet
Ringnes har inngått et samarbeid med Redningsselskapet som innebærer at sommerens Munkholm Radler-bokser kommer med sjøvettreglene på trykk. Årsaken er å gjøre disse lettere tilgjengelige for alle som ferdes på sjøen.
– Disse er grunnleggende regler for hvordan du ferdes sikkert i båt, og er enkle å følge. Ved at sjøvettreglene er godt synlige på boksene til den populære sommerdrikken, ønsker vi at de blir lettere tilgjengelige for enda flere, sier generalsekretær i Redningsselskapet, Grete Herlofson.
Sjefen for Norges største drikkevareselskap forteller at hun er stolt over å ha inngått et samarbeid som skal fremme sikkerheten på sjøen.
– Vi er stolte av å inngå dette samfunnsnyttige samarbeidet med Redningsselskapet. Nå bruker vi Munkholm-merkevaren vår til å gi plass til sjøvettreglenes viktige budskap, og gleder oss til å se hvordan det kan bidra til en trygg og fin båtsommer for alle, sier Marianne Ødegaard Ribe, administrerende direktør i Ringnes.
Planlegger turné
Neste uke skal både Munkholm og Redningsselskapet på en landsdekkende turné for å spre budskapet.
– Munkholm Radler ble en skikkelig sommerhit i fjor. Derfor har vi inn mot årets høysesong produsert 900 000 av denne med samarbeidets viktige budskap på boksen. I tillegg, drar vi sammen på en sommerturné med Redningsselskapet fra nord til sør, som starter i Alta 25. mai. Her blir det morsomme og lærerike aktiviteter for store og små, sier Munkholm-sjef Christina Vang Garberg i Ringnes.
Munkholm Radler-boksen med sjøvettreglene kommer i butikk fra starten av mai.
Relaterte artikler
Grans Bryggeri etterlyser rettferdig modell på strøm
For abonnenter