Sjokoladeprodusent vil vise bransjen at den rettferdige modellen er skalerbar
Ved å skalere opp ønsker Tony’s Chocolonely å vise at kakaoindustrien kan drive på en måte som kommer hele leverandørkjeden til gode.
SOPHIE LUND MØLLER
Det nederlandske sjokoladeselskapet Tony’s Chocolonely, som også selges på det norske markedet, har ambisiøse planer om å skalere opp virksomheten. Dette for å overbevise sjokoladegiganter som Nestlé og Mondelez, om at det er mulig å betale bøndene «en rettferdig pris» for kakaobønnene, skriver Just Food.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
EU-lov om avskoging kan holde kakaoprisene høye
For abonnenter