Sjokoladeprodusent vil vise bransjen at den rettferdige modellen er skalerbar

Ved å skalere opp ønsker Tony’s Chocolonely å vise at kakaoindustrien kan drive på en måte som kommer hele leverandørkjeden til gode. 
Den nederlandske sjokoladeprodusenten Tony’s Chocolonely omsatte for nesten 1,7 milliarder norske kroner i fjor. | Foto: Produsenten
Den nederlandske sjokoladeprodusenten Tony’s Chocolonely omsatte for nesten 1,7 milliarder norske kroner i fjor. | Foto: Produsenten
SOPHIE LUND MØLLER

Det nederlandske sjokoladeselskapet Tony’s Chocolonely, som også selges på det norske markedet, har ambisiøse planer om å skalere opp virksomheten. Dette for å overbevise sjokoladegiganter som Nestlé og Mondelez, om at det er mulig å betale bøndene «en rettferdig pris» for kakaobønnene, skriver Just Food.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også