Orkla etter Stratos-dommen: – Gir et tydelig signal til bransjen

Orkla mener dommen fra Oslo tingrett bidrar til et større mangfold i butikken. Freia, derimot, skjønner ingenting av den.
Elisabeth Aandstad Ekheim, kommunikasjonsdirektør for Orkla Confectionery & Snacks, mener Mondolez må finne sitt eget uttrykk på emballasjen og konkurrere «fair». | Foto: Orkla Confectionery & Snacks
Elisabeth Aandstad Ekheim, kommunikasjonsdirektør for Orkla Confectionery & Snacks, mener Mondolez må finne sitt eget uttrykk på emballasjen og konkurrere «fair». | Foto: Orkla Confectionery & Snacks

– Vi er glad for at retten er enig med oss i at Boble fra Mondelez er for lik Stratos, og at de nå må endre design og finne sitt eget uttrykk. Dette er en seier for alle som er glad i merkevarer, sier Elisabeth Aandstad Ekheim, kommunikasjonsdirektør for Orkla Confectionery & Snacks.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Relaterte artikler

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også