Norturasjef har merket seg en ny trend

Dyrtiden gjør at Nortura har lagt fokuset sitt et spesielt sted de siste årene. 
– Mange er opptatt av å sette rimeligere retter på menyen, sier Annette Strøm, kommunikasjons- og merkevaresjef i Nortura Proff. | Foto: Nortura PROFF
– Mange er opptatt av å sette rimeligere retter på menyen, sier Annette Strøm, kommunikasjons- og merkevaresjef i Nortura Proff. | Foto: Nortura PROFF

– Den klareste trenden i serveringsmarkedet akkurat nå, er at vi er preget av dyrtid. Mange er opptatt av å sette rimeligere retter på menyen, og derfor har vi hatt fokus på det de siste årene, sier Annette Strøm, kommunikasjons- og merkevaresjef i Nortura til Umami i en pressemelding

Umami er en arena for verdiskapning, nettverk, opplevelser og kunnskapsdeling i mat- og drikkevarebransjen, opplyser selskapet på sine hjemmesider.

Vil utvikle rimeligere alternativer

Folk går fortsatt ut for å kose seg, men velger gjerne rimeligere retter, som pizza i stedet for en høyere priset rett, mener kommunikasjonssjef Strøm. For noen år siden lanserte derfor selskapet et konsept de kaller for «Stykkevis & Delt».

– Konseptet tar utgangspunkt i noe av det mange i dag er veldig opptatt av; nemlig å utnytte hele dyret. Ved å finne spennende muligheter i «glemte» stykningsdeler bidrar konseptet til bedre ressursutnyttelse. En bonus er at det også gir rimeligere råvarer for restauranter og hoteller, forklarer Strøm i pressemeldingen og legger til:

– Vi hadde også en stor lansering tidligere i år med nye pizzaprodukter og kjøttboller som har gått meget bra. Derav kommer vi til å fortsette å utvikle nye rimeligere alternativer som serveringsmarkedet kan sette på menyen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også