Nordic Aqua Partners posisjonerer seg i Kina
Nordic Aqua Partners skal nå introdusere sin atlantiske laks under «Nordic PureAtlantic» merkevaren til det voksende kinesiske markedet, skriver iLaks.
Innhøstingen vil i løpet av de tre første ukene utgjøre henholdsvis 10, 20 og 30 tonn før den gradvis øker for å stabilisere seg på 70-80 tonn per uke. Utvidelsesplanen skyldes sterk etterspørsel etter laks på det kinesiske markedet.
– Nordic Aquas strategiske posisjonering innenfor det lokale markedet reduserer betydelig logistikkkostnader og forbedrer ferskheten, noe som gir en sterk konkurransedyktig edge, sier Andreas Thorud, salgsdirektør i Nordic Aqua, til iLaks.
Han kommenterer videre at markedsdynamikken er gunstig, og det kinesiske laksemarkedet viser robust vekst og aksept for høye priser.
– Som den første landbaserte oppdretter i stor skala i Kina, nyter Nordic Aqua Partners godt av den førstegangsfordel i et marked med over 100 millioner potensielle forbrukere tilgjengelig innen fem timer distribusjonsradius.
Relaterte artikler
Tilbakekaller torskefilet etter funn av E. coli
For abonnenter