Nordic Aqua Partners posisjonerer seg i Kina

Selskapet er i gang med sin første kommersielle slakt ved anlegget i Kina. 
Nordic Aqua Partners introduserer sin atlantiske laks under «Nordic PureAtlantic» merkevaren til det voksende kinesiske markedet | Foto: Gorm Kallestad / NTB
Nordic Aqua Partners introduserer sin atlantiske laks under «Nordic PureAtlantic» merkevaren til det voksende kinesiske markedet | Foto: Gorm Kallestad / NTB

Nordic Aqua Partners skal nå introdusere sin atlantiske laks under «Nordic PureAtlantic» merkevaren til det voksende kinesiske markedet, skriver iLaks.

Innhøstingen vil i løpet av de tre første ukene utgjøre henholdsvis 10, 20 og 30 tonn før den gradvis øker for å stabilisere seg på 70-80 tonn per uke. Utvidelsesplanen skyldes sterk etterspørsel etter laks på det kinesiske markedet. 

– Nordic Aquas strategiske posisjonering innenfor det lokale markedet reduserer betydelig logistikkkostnader og forbedrer ferskheten, noe som gir en sterk konkurransedyktig edge, sier Andreas Thorud, salgsdirektør i Nordic Aqua, til iLaks. 

Han kommenterer videre at markedsdynamikken er gunstig, og det kinesiske laksemarkedet viser robust vekst og aksept for høye priser. 

– Som den første landbaserte oppdretter i stor skala i Kina, nyter Nordic Aqua Partners godt av den førstegangsfordel i et marked med over 100 millioner potensielle forbrukere tilgjengelig innen fem timer distribusjonsradius.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå