Diplom-Is-sjefen tenker nytt for å gjøre iskremfabrikken mer lønnsom

Martin Kjekshus er mer spent på sommerværet enn de fleste. Sol og varme betyr penger i kassa for iskremfabrikken; det kan de trenge etter to år med røde tall. 
Diplom-Is forbereder seg på å gå fra direkte-distribusjon til grossist-distribusjon. Omleggingen krever mye, innrømmer administrerende direktør Martin Kjekshus. | Foto: Christine Gulbrandsen
Diplom-Is forbereder seg på å gå fra direkte-distribusjon til grossist-distribusjon. Omleggingen krever mye, innrømmer administrerende direktør Martin Kjekshus. | Foto: Christine Gulbrandsen

Du er toppsjef i Diplom-Is, og med rundt 40 prosent av markedsandelene for iskremsalg i Norge, er dere en velkjent merkevare for folk flest. Selskapet er eid av Tine SA, som opererer i en bransje hvor det skjer mye. Hvilke saker er det du er aller mest opptatt av nå?

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev