– Viktig at merkevare-leverandørene fortsetter å innovere for å tåle konkurransen

De nasjonale merkevarene må skjerpe seg for å stå imot konkurransen fra markedet for egne merkevarer, mener NHH-professor. 
VIL HA BEGGE DELER: – Det er markedet og forbrukerne som bestemmer. Og det ser ut til at de foretrekker EMV, uten at det overtar. De fleste vil ha en blanding av EMV og tradisjonelle merkevarer, sier daglig leder Rolf Røtnes i Samfunnsøkonomisk analyse. | Foto: Synnøve Prytz Berset
VIL HA BEGGE DELER: – Det er markedet og forbrukerne som bestemmer. Og det ser ut til at de foretrekker EMV, uten at det overtar. De fleste vil ha en blanding av EMV og tradisjonelle merkevarer, sier daglig leder Rolf Røtnes i Samfunnsøkonomisk analyse. | Foto: Synnøve Prytz Berset

Egne merkevarer (EMV) fyller stadig flere hyllemetre i butikken. Og det er særlig premiumsegmentet innen egne merkevarer som står for mye av veksten, ifølge Magne Supphellen, professor i markedsføring ved NHH.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også