Kavli lanserer sunt ostepålegg i England

Matvarekonsernet lanserer nytt meierimerke og en serie piskede ostepålegg i Storbritannia. 
Illustrasjonsbilde av Kavli smøreoster. | Foto: Fredrik Hagen / NTB
Illustrasjonsbilde av Kavli smøreoster. | Foto: Fredrik Hagen / NTB

Kavli, som eier ostemerket Primula, lanserer nå de to påleggsvariantene Cheddar og Cheddar & Chorizo i England. Ostene er laget med fem eller færre ingredienser, noe som er et skritt bort fra ultraprosesserte matvarer, skriver FoodBev.com.

Den piskede cheddarosten inneholder 80 kalorier per porsjon, og er en kilde til kalsium og protein, opplyser Nicole Herbert, markedssjef for foretningsutvikling i Kavli. 

–Vi ser frem til å snart kunne tilby kundene flere smakfulle produkter med færre ingredienser, sier hun til FoodBev.com.

Den nye serien med pisket ost har blitt lansert i Tesco-butikker over hele Storbritannia, med videre utrulling i løpet av de neste månedene.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også