Norsk matbransje skiller seg ut i EMV-måling

Veksten i egne merkevarer varierer stort i de europeiske landene, viser en fersk oversikt. 
Det er lite EMV i Norge, sammenlignet med andre land. First Price-kjøttdeigen er produsert av Unil AS, som igjen er eid av NorgesGruppen. Unil står dessuten bak EMV som Eldorado og Jacobs Utvalgte.
Det er lite EMV i Norge, sammenlignet med andre land. First Price-kjøttdeigen er produsert av Unil AS, som igjen er eid av NorgesGruppen. Unil står dessuten bak EMV som Eldorado og Jacobs Utvalgte.
Av Linus Calov Jacobsen, Synnøve Prytz Berset

Det er stor forskjell på hvor mye egne merkevarer (EMV) som finnes på matmarkedet i de europeiske landene. I noen land står EMV for mer enn halvparten av markedsvolumet, i andre står de langt svakere. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også