– Mellom 18 og 20 grader er perfekt. Blir det for varmt, vinner bryggeriene kampen om kundene

Hennig-Olsen Is har mål om å selge 33 millioner liter iskrem i året, melder iskrem-sjef Paal Hennig-Olsen. For å nå målet, trenger de drahjelp av sommerværet. 
Sommerværet betyr mye for salgstallene. Det skal være varmt, men ikke for varmt. – Mellom 18 og 20 grader er perfekt. Blir det for varmt, vinner bryggeriene kampen om kundene, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is. | Foto: Christine Gulbrandsen
Sommerværet betyr mye for salgstallene. Det skal være varmt, men ikke for varmt. – Mellom 18 og 20 grader er perfekt. Blir det for varmt, vinner bryggeriene kampen om kundene, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is. | Foto: Christine Gulbrandsen

For arbeidsfolk flest, er juli og fellesferie ensbetydende med late dager uten jobbrelatert stress. Hos Hennig Olsen-Is, derimot, er det langt fra hvilepuls. Det er nemlig i årets varme uker at den største inntjeningen skal skje. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MatvareWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også